جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

روانكاو خوب در تهران دكتر علوي نژاد

۱۵ بازديد

روانكاو خوب در تهران دكتر علوي نژاد 

روانكاوي نوعي درمان روانشناسي است. هدف روانكاوي آزاد كردن احساسات و خاطرات واپسرانده يا سركوب شده در بيمار است. به عبارت ديگر، يك روانكاو خوب در تهران مي كوشد تا محتويات ناخودآگاه به سطح به آگاهي است. اين هدف، از طريق گفتگو با يك فرد و مطرح كردن پرسش هايي درمورد مسائل مهم زندگي پيگيري مي شود. همچنين تجربيات كودكي و كاووش در پيچيدگي هاي زير سطوح به ظاهر ساده، تحليل مي شوند.

حل و درمان مشكلات روانشناسي توسط روانكاو به صورت عميق انجام مي شود. در شرايط فعلي دسترسي به يك روانكاو در تهران ممكن است زمان بر باشد. بنابراين بهتر است كه قبل از قرار گرفتن در ليست انتظار، از تناسب مشكل خود با روانكاوي اطمينان حاصل فرمائيد.

دكتر علوي نژاددكتر علوي , /دكتر رامين علوي , /دكتر راميندكتر رامين علوي نژاد ,

بنيانگذار روانكاوي: زيگموند فرويد و مفاهيمي كه به روانشناسي افزود 

به احتمال زياد شما در مورد بنيانگذار تأثيرگذار و جنجالي روانكاوي مطالبي شنيده ايد. او كسي نيست جز زيگموند فرويد. فرويد در اتريش متولد شد. او بيشتر دوران كودكي و بزرگسالي خود را در وين گذراند. او كمي پس از فارغ التحصيلي، يك دفتر خصوصي ايجاد كرد و به درمان بيماران مبتلا به اختلالات روان تني پرداخت.

 

روانكاو در تهران و اصول روان درماني

 

بنابراين، با توجه به مطالب فوق تفاوت بين روانكاوي و روان درماني چيست؟

يك روانكاو در تهران تمايز اصلي بين روانكاوي و روان درماني را به خوبي مي شناسد. اين تمايز هم در اهداف درمان و هم در روشهاي استفاده شده براي دستيابي به اين اهداف وجود دارد.

روان درماني نوعي "درمان بوسيله گفتار" است. از آن به عنوان درماني براي طيف وسيعي از بيماري ها و اختلالات روانشناسي استفاده مي شود. هدف روان درماني در نهايت اين است كه مشكلات حل شوند. همچنين علائمي كه كيفيت زندگي بيمار را تحت تأثير قرار مي دهند برطرف شوند. براي رسيدن به اين هدف رويكردهاي زيادي وجود دارد. اين رويكردها ها بسته به نوع روان درماني مورد نظر، تفاوت هايي دارند. برخي از رايج ترين انواع آنها عبارتند از:

رفتار درماني

شناخت درماني

درمان هاي بين فردي

خانواده درماني

گشتالت درماني

 

هدف روانكاو در تهران چيست؟

روانكاوي نيز در ليست بالا از انواع رايج روان درماني قرار مي گيرد. اما هدف خاص تري دارد: كمك به بيمار براي غلبه بر خواسته ها و تأثيرات منفي ذهن ناخودآگاه. تكنيك هاي به كار رفته در روانكاوي با بسياري از انواع ديگر روان درماني متفاوت است. روان درماني را مي توان با برنامه هاي درماني مختلفي انجام داد. رواندرماني از يك بار در ماه تا دو بار در هفته قابل انجام است. اما، يك روانكاو در تهران جلسات روانكاوي را حداقل هفته اي دو تا سه بار برگزار مي كند.

 

تفاوت مشاوره خانواده در تهران با روانكاوي چيست؟

يك روانكاو مجموعه اي از مهارتهاي حاصل از آموزشهاي خاص روانكاوي را دارد. در حالي كه در مشاوره خانواده در تهران ممكن است چندين روش درماني اتخاذ شود. اگرچه مشاوران خانواده اغلب در نوع خاصي از درمان تخصص دارند. روانكاوان معمولاً فقط به تحليل روانكاوي مي پردازند. در يك جلسه مشاوره خانواه در تهران معمولا از همه اعضاء خانواده استفاده مي شود. اين درحالي است كه جلسات روانكاوي انفرادي است.

مشاوره خانواده در تهران كوتاه مدت است. در اين مشاوره به مشكلات فعلي خانواده پرداخته مي شود. البته برخي رويكردهاي خانواده درماني نيز هستند كه در چهارچوب روانكاوي، به درمان مي پردازند. با اين حال، اين دو حرفه هر دو بر روي كمك به مردم از طريق حل مشكلات متمركز هستند. در هر دو، از مهارت هاي روانشناسي براي كمك به مراجعين استفاده مي شود. در مشاوره خانواده نيز افراد به نوعي درباره مشكلات آگاهي پيدا مي كنند. اما آنچه مشاوره خانواده در تهران را متمايز مي كند ارائه راهكار است، كه در روانكاوي مشاهده نمي شود.

 

منبع

https://www.parsnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/630158-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.