جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

دكتر روانشناس تهران و نحو انتخاب آن

۱۴ بازديد

هنگامي كه براي درمان مشكلاتي كه خارج از توان شما هستند به دنبال دكتر روانشناس تهران هستيد نكات زير مي تواند به شما در انتخاب روان درمانگر كمك كند.

به گزارش برنا، در دوره اي از زندگي، هر يك از ما ممكن است احساس نارضايتي پيدا كرده و براي حل مشكلات خود به كمك روانشناس نياز داشته باشيم.

هنگامي كه براي درمان مشكلاتي كه خارج از توان شما هستند به دنبال دكتر روانشناس تهران هستيد نكات زير مي تواند به شما در انتخاب روان درمانگر كمك كند.

براساس گزارش موسسات ملي بهداشت روان، بيش از 11 درصد از جامعه براي مقابله با احساسات و مشكلاتي كه بيش از توان آنها به نظر مي رسد نياز به كمك دارند. مشكلاتي در رابطه با:

ازدواج يا رابطه

وضعيت خانوادگي

از دست دادن شغل

مرگ يكي از عزيزان

افسردگي

استرس

فرسودگي شغلي

سوء مصرف مواد

اين تلفات و فشارهاي زندگي روزمره ممكن است گاهي اوقات به طور قابل توجهي ناتوان كننده باشند. گاهي اوقات براي رفع اين مشكلات نياز به كمك يك متخصص آموزش ديده و داراي مجوز داريم. دكتر روانشناس تهران يا ساير شهرها به افرا مختلف در هر سني از طريق درمان كمك مي كنند تا زندگي سالم تر و پربارتري داشته باشند.

چه موقع بايد به دكتر روانشناس تهران مراجعه كنيم؟

زماني كه احساس ناتواني و ناراحتي غرق كننده و طولاني مدت داريد و به نظر نمي رسد با وجود تلاش و كمك خانواده و دوستان، مشكلات شما بهتر شود.

اگر انجام كارهاي روزمره براي شما دشوار است: به عنوان مثال، نمي توانيد در كارها تمركز كنيد، و در نتيجه عملكرد شما آسيب مي بيند.

اگر بيش از حد نگران هستيد و انتظار بدترين حالت را داريد يا دائماً در ترديد هستيد.

اگر اقدامات شما براي خود يا ديگران مضر است: به عنوان مثال، شما بيش از حد الكل مي نوشيد ، سوء مصرف مواد مخدر داريد يا بيش از حد بحث برانگيز و پرخاشگر شده ايد.

بهترين دكتر روانشناس تهران و درمان افسردگي 

بعد از مراجعه به روانشناسان حرفه اي، و پس از تشخيص صحيح، جلسات روان درماني و مشاوره آغاز مي شود و با توجه به شدت علائم نوع رواندرماني انتخاب مي شود.

روش هاي درمان متعددي براي وسواس و افسردگي وجود دارند كه در صورت مراجعه به بهترين دكتر روانشناس تهران در مراحل اوليه، بهود علائم خيلي راحت تر اتفاق مي افتد.

 افسردگي يك دوره ي طولاني مدت همراه با ناراحتي و غم، گوشه گيري و احساس بد است. همه انسان ها در دوره اي از زندگي خود افسردگي را احساس مي كنند و معمولاً هم مي توانند آن را به اتفاقات و دلايل مشخصي ربط دهند.

دلائل افسردگي چه مواردي هستند؟

در پيدايش افسردگي رويداد هاي متعددي مي تواند اثرگذار باشد كه برخي از آنها شامل موارد زير مي شود.

فقدان (از دست دادن)

شكست.

بيكاري

از دست دادن همسر

از دست دادن والدين قبل از يازده سالگي

وقايع پر استرس كه باعث آغاز اين دوره و تكرار بعضي افكار منفي شوند.

بيشتر مردم مي توانند اين افكار منفي را ظرف مدت كوتاهي به كلي از بين ببرند اما براي برخي مردم، علائم نامطلوب افسردگي طولاني مدت باقي مي ماند و براي مدت زمان نامعلومي، جوانب مختلف زندگي آنها را در بر مي گيرد.

درمان افسردگي توسط روانشناسي

هر يك از نظريه هاي روانشناسي منجر به پيدايش انواع روش هاي درماني براي اختلالات افسردگي شده است. برخي روش ها بر بيولوژي تكيه مي كنند، مثل دارو درماني و درمان به وسيله ي شوك الكتريكي. تعدادي از درمان ها نيز پسيكولوژيك هستند، از جمله روان كاوي، رفتار درماني و روان درماني شناختي رفتاري. هر يك از راه هاي درمان افسردگي در صدد ارائه روش هايي است تا بيمار با استرس كنار بيايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.