روانشناس در تهران

روانشناسي و مشاوره

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

روانشناس در تهران

۱۲ بازديد

به موازات تغيير زندگي بشر و كنار گذاردن سنت ها، تمايل به زندگي مدرن و سازوكارهاي آن افزايش مي يابد. والدين براي تربيت فرزندان خود، زوجين براي رفع مشكلات زناشويي و يا ارتقا سطح روابط خود، مدارس و دانشگاه ها براي رفع مشكلات دانشجويان و دانش آموزان، و جامعه براي رفع اعتياد و بزهكاري نيازمند مشاور و روانشناس هستند. زندگي در كلان شهر ها و به ويژه تهران داراي مشكلات خاص خود است. جمعيت زياد و سرعت زندگي در تهران بسيار بالاست. استرس ها و فشارهاي زندگي روزمره و همچنين تلاش در بهبود كيفيت و روابط خانوادگي و فردي نياز به روانشناس در تهران را دوچندان مي كند.

روانشناسي و مشاوره خانواده تخصصي است كه با درك نياز هاي رواني و تشخيص مشكلات ريشه اي مي تواند در تصميم گيري، انتخاب مسير درست، و دوري از موقعيت هاي استرس زا به ما كمك كند. علم روانشناسي نه تنها به مردم كمك مي كند كه در مسير هاي مختلف زندگي موفق باشند، بلكه به انسان ها كمك مي كند كه خود را بهتر بشناسند و از اين طريق نه تنها به سلامت رواني افراد كمك مي كند بلكه سلامت فيزيكي و جسمي آن ها را نيز بهبود مي بخشد. هر انساني در زندگي روزمره نيازمند آن است كه از علم روانشناسي استفاده كند، مثلا در مسائلي مانند چگونه صحبت كردن با اطرافيان و به ويژه همسر، نحوه برخورد در هنگام مشاجره و همچنين در تربيت فرزندان. بسياري از انسان ها از علمي كه پشت تمامي اين مسائل است بي اطلاع اند. درك اين كه ذهن شما چگونه كار مي كند در موفقيت و برقراري روابط پايدار موثر است.

پيچيدگي هاي زندگي در كلان شهر نياز به روانشناس را افزايش مي دهد

با دسترسي به تلويزيون و كامپيوتر در هر خانه اي و تلفن همراه در جيب هر فرد، معمولا اعضاي خانواده ها گوش مي دهند اما كمتر مي شنوند و يا اگر هم بشوند، پاسخي نخواهند داد. اين شكست در برقراي تعامل بنيان خانواده ها را ضعيف مي كند، ساختار زندگي خانوادگي را تغيير مي دهد و به تدريج باعث از هم گسيختگي كل خانواده مي شود. رفتار مخرب زماني بروز مي كند كه اعضاي خانواده نياز ها و خواسته هاي يكديگر را درك نمي كنند، آن ها به صحبت هاي يكديگر گوش مي دهند اما به اين امر توجه نمي كنند كه شنيدن نيازمند درك كردن و فهميدن طرف مقابل است.

بهترين دكتر روانشناس در تهران را با دكتر علوي بهتر بشناسيم

بهترين دكتر روانشناس تهران و امكان دسترسي راحت و سريع به او، يكي از نيازهاي ضروري ساكنان پايتخت به‌حساب مي‌آيد. مشكلات و مشغله‌هاي ذهني امروزي و استرس و اضطراب ناشي از آن‌ها كم نيست. بنابراين ضرورت مشاوره با يك روانشناس متبحر مشهود است.

بهترين دكتر روانشناس تهران

بهترين دكتر روانشناس تهران و امكان دسترسي راحت و سريع به او، يكي از نيازهاي ضروري ساكنان پايتخت به‌حساب مي‌آيد. مشكلات و مشغله‌هاي ذهني امروزي و استرس و اضطراب ناشي از آن‌ها كم نيست. بنابراين ضرورت مشاوره با يك روانشناس متبحر مشهود است.

همچنين باتوجه به بالاتر بودن احتمال افسردگي ساكنين شهرهاي بزرگ در مقايسه با شهرستان‌ها و روستاها، وجود روانشناساني برجسته، نياز مهم شهرهايي همچون تهران خواهد بود. به همين منظور، در اين مطلب ضمن معرفي بهترين دكتر روانشناس تهران به بيان نقش و اهميت دريافت مشاوره روانشناسي و ساير اطلاعات لازم در اين مورد، خواهيم پرداخت.

ضرورت مشورت با يك روانشناس خوب

همان‌طور كه اشاره شد ماهيت زندگي‌ امروزي و وجود مشكلات متعددي كه گريبان ‌گير مردم شهرهاي بزرگ و پرجمعيتي مانند تهران شده، درصد بروز مسائل روان‌شناختي را افزايش داده است. برخي اختلالات مزمن با تحت‌الشعاع قرار دادن زندگي افراد، موجب بروز مشكلاتي در روابط فردي، خانوادگي و حتي اجتماعي آن‌ها مي شود. اين مشكلات درنهايت به عدم رضايت فرد از زندگي منجر مي‌گردد. درنتيجه شكل گيري بسياري از مشكلات روانشناختي و جسمي دور از انتظار نخواهد بود.

در چنين شرايطي وجود يك روانشناس مي‌تواند كمك مؤثري در رفع مشكلات و بازگرداندن سلامت رواني افراد باشد. بنابراين با استفاده از خدمات بهترين دكتر روانشناس تهران ضمن رفع مشكلاتي كه شايد غيرقابل‌ حل به نظر مي‌رسيدند، احساس رضايت از زندگي به فرد نيز باز خواهد گشت.

بهترين خدمات روانشناس در تهران

به‌ طوركلي يك دكتر روانشناس با بررسي تغيير احساسات و افكار بيمار، سعي در رفع مشكلات او دارد. بهبود روابط ميان اعضاي يك خانواده و يا ارتباط فرد با جامعه نيز از ديگر خدماتي است كه توسط روانشناس، ارائه مي‌شود. علاوه بر آن، كمك به فرد براي بازگشت به زندگي سالم و رهايي از افكار آزاردهنده نيز در شرح خدمات و وظايف يك روانشناس، آورده شده است. به ‌غيراز موارد نامبرده، از مراجعه افراد مختلف و نتايج جلسات مي‌توان دريافت كه از دانش يك روانشناس در ارائه خدمات زير مي توان استفاده كرد:

  • رفع اضطراب و استرس
  • كمك به ترك رفتارهاي وسواس گونه
  • حل مشكلات و تعارضات زوجين
  • كمك به پذيرش برخي اتفاقات ناگهاني مانند مرگ عزيزان
  • كنترل و مديريت خشم يا هيجان
  • درمان ترس و فوبيا
  • رفع مشكلات ريشه‌اي و اتفاقات گذشته
  • كاهش علائم افسردگي
  • درك ارزش و معاني حقيقي زندگي
  • بهبود نوسانات رفتاري و اخلاقي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.